چرا موتور سیستم سرمایش گاز می سوزد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)



در این مطلب به عارضه ها سوختن موتور خنک کننده گازی میپردازیم . به جهت گرمای هوا , اکثری از اشخاص به به کارگیری و خرید سیستم سرمایش گازی روی میاورند . البته این دستگاه مثل بقیه وسیله‌ها در گیر فساد و انواع خواهد شد که یک کدام از این خطاها , سوختن موتور خنک کننده گازی است . وجود ایراد در کمپرسور خنک کننده گازی یکی‌از عمده‌ ترین عارضه ها سوختن موتور خنک کننده گازی به حساب می آید که قصد داریم در‌این مقاله به صورت مفصل به باز‌بینی آنها بپردازیم .

دلایل داغ کردن کمپرسور سیستم سرمایش گازی کدامند؟

یک کدام از اجزای حیاتی در سیستم سرمایش گازی و سیستم‌های کولر , کمپرسور است که قلب این دستگاه به حساب میآید . این قطعه که شباهت متعددی به رادیاتور خودرو داراست و در فضای گشوده قرار میگیرد , گاز مبرد مایحتاج سیستم برای انتقال از کویل‌های یونیت‌های داخلی و خارجی را مهیا می‌سازد . ضمن آنکه کمپرسور وظیفه متراکم کردن و همینطور کمپرس گاز مبرد و به کار گیری از انرژی آن به خواسته گردش در سیستم را بر عهده داراست .

زمانی که رتبه حرارت گاز مبرد سیستم کاهش یابد , به مایع تبدیل می‌گردد و طی عبور از لوله‌های مسی , به یونیت‌ها انتفال می یابد . بعد در یونیت داخلی این گاز مایع گرمای منزل را اخذ کرده , تبخیر میگردد و مجددا برای متراکم شدن به کمپرسور بازگردانده خواهد شد . هرچه این قطعه از توان بالاتری برخوردار باشد , اقتدار خنک کنندگی سیستم سرمایش گازی هم طولانی تر خواهد بود .

ضروری است بدانید عوارض داغ کردن کمپرسور خنک کننده گازی متعدد است , البته از دربین رفتن عایق‌های موتور این قطعه , منجر اتصال و عدم اتصال سیم‌های موتور خواهد شد که در نهایت به سوختن کمپرسور باعث میگردد . ارتفاع قدمت این سیم‌ها , تماما متعلق به مقدار درجه کارکرد موتور است .

عارضه ها سوختن موتور سیستم سرمایش گازی کدامند؟

روغن کاری غیر مناسب موتور : از اصلی‌ترین عوارض سوختن موتور سیستم سرمایش گازی , روغن کاری کردن غیر مناسب موتور این دستگاه را می‌توان اسم برد . در حالتی‌که که کمپرسور به خوبی روغن‌کاری نشده باشد , در حالت کار کردن طولانی بازه دستگاه , رفته رفته اجزای کمپرسور فرسوده شده و در نهایت منجر مستهلک شدن قسمت‌های گوناگون موتور سیستم سرمایش گازی و سوختن آن می گردد . به کار گیری از روغن‌های بی کیفیت هم همین پیامدها را خواهد داشت .

از جمله مهمترین عوارض داغ کردن کمپرسور سیستم سرمایش گازی میتوانیم به مورد ها تحت اشاره نماییم :

  1. ولتاژ نامطلوب و نوسانات متعدد برق محل ورود به سیستم
  2. کثبف بودن کندانسور
  3. وجود سیم‌های لاکی نامرغوب و بی کیفیت در موتور
  4. کار کردن سیستم سرمایش گازی سوای گاز مبرد و یا این که گاز اندک
  5. وجود نقص‌ و مشکل در سیم پیچ خط مش انداز
  6. معیوب بودن رشته سیستم سرمایشی
  7. بالا رفتن فشار گاز
  8. وجود هوا درون لوله ‌های مدار خنک کننده گازی


حاد بودن فن‌ها :
در سیستم‌های سرمایشی , فن‌های بیرونی و داخلی متمایز وجود دارا‌هستند که در شکل خرابی هر مورد , فشار متعددی به دستگاه وارد میشود که با ارتقاء فشار , احتمال سوختن موتور خنک کننده گازی هم ارتقا میابد .

نصب نامطلوب :
نصب نامطلوب دستگاه یک عدد دیگر از عارضه ها سوختن موتور سیستم سرمایش گازی محسوب میشود . چنانجه به راهبرد صحیح نصب کردن این دستگاه توجهی نشود و یا این که این که اشخاص غیر کارشناس مبادرت به نصب آن کنند , قابلیت و احتمال سوختن این سیستم سرمایشی را بالا می برید .



سوختگی خفیف :

در سوختگی خفیف , اتصال کوتاه در یک نقطه سیم پیچ الکتروموتور حادثه میفتد که سب از کار افتادن کمپرسور می شود . در شکل ردوبدل به موقع سیم پیچ , از آلودگی کل مدار دوری خواهد شد . همینطور در‌این‌صورت اضطراری است تا غربال و روغن کمپرسور هم ردوبدل شود .


سوختگی شدید :

در سوختگی شدید , بخش متعددی از عایق سیم پیج در گیر سوختگی خواهد شد و در غایت کل مدار تبرید و سیستم آلوده و کثیف می‌گردد . اسید , مواد خورنده و سوختن عایق ضرر و زیان دور از شوخی به سیستم سرمایشی وارد خواهند کرد .


برای بهره‌گیری از شایسته ترین کارایی یک سیستم سرمایشی , می‌بایست ضمن خرید دستگاهی دارای اعتبار و اصل , از متخصصین کاردان به مراد نصب سیستم یاری بخواهید . همینطور دقت به دفترچه راهنما برای به کار گیری صحیح از دستگاه , قدمت این وسیله را طولانی کرده و سرعت مراحل فرسودگی را به حداقل فرصت ممکن می رساند .




:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : دو شنبه 4 شهريور 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');